Verslag Winterwandeling St. Walrick 2024

Verslag Winterwandeling St. Walrick

Zaterdag 28 december 2024
We vertrekken om 10.00 uur met 41 leden vanaf de parkeerplaats St. Walrick restaurant het bos in. Het is mistig en koud (0º Celsius). De mist maakt het bos sprookjesachtig. We lopen naar de ruïne. Bij de ruïne staat een boom versierd met kleine stukjes textiel. Na een korte warming-up vertelt Joke de sage van de “koortsboom” van St. Walrick. De start van de wandeling is met deze magische sfeer is helemaal compleet!

We wandelen de gele route van 6,2 kilometer in twee groepen, één groep gemiddeld (linksom) en één groep wat langzamer (rechtsom). Het bos is met zijn vennen gehuld in de mist erg mooi. Halverwege treffen we elkaar en proosten met “rode koffie” en eten “kerstboompjes met ballen” (je moet erbij zijn geweest! 😉). Na dit smakelijke en goed georganiseerde intermezzo lopen we vrolijk het laatste gedeelte van de gele route. We genieten van het bos, van het buitenzijn, het uitzicht en vele bijzondere verhalen die we elkaar vertellen. Iets na 12.00 uur arriveren we bij het restaurant St. Walrick. Achterin hebben alle leden een plekje aan meerdere tafels waar we wat kunnen eten en drinken. Lekker! Al met al wéér een geweldig geslaagd evenement van de wandelvereniging Nordic Walking Groesbeek.

Verslag N70 wandeling 2024

N70 verslag 2024

Zaterdag 9 november
Stipt 10.00 uur vertrokken we met 18 deelnemers vanuit tante Koosje om de prachtige N70 route te lopen. We hadden goed weer. Het was niet te koud en belangrijk … er was geen regen! Rond 11.00 uur onze eerste stop, kopje koffie in Beek (met een bijzondere kerktoren) bij Sous les Eglises. Hierna ging één deelnemer verder met de bezemwagen (want ook daarvoor is gezorgd) van Marian.

Tegen half 1 pauzeren we bij de Duivelsberg. Daar waren inmiddels al 6 leden gearriveerd om ook gezellig een pannenkoek mee te eten. Met 12 deelnemers vervolgen we na de lunch de laatste etappe van de N70. Het bos is wonderlijk met zijn mooie herfstkleuren. Meerdere keren (8×) gaan we heuvel af en ook weer op. Onze spieren worden zeker getest (of getreiterd 😄). Om 16.00 uur zijn we terug bij tante Koosje in Nijmegen. Cooling down gedaan uiteraard. We kijken terug op een bewogen dag in een uitzonderlijk mooi stukje NL. Bedankt allemaal!

Tot slot
En wat hebben we dan precies gelopen? 14,2 kilometer, 375 hoogtemeters, de route loopt over 8 ‘bergen’. Vond jij het ook helemaal geweldig? Dan zien we je graag volgend jaar natuurlijk weer!

RABO Clubsupport

Beste leden,

De stemperiode voor Rabo Clubsupport is van start gegaan. Als je lid bent  bij de Rabobank kun je meedoen. Het aantal stemmen bepaalt de bijdrage aan de club. Vraag familie, vrienden, kennissen om hun stem aan onze club te geven.

Van 5 tot 27 september kun jij je stem uitbrengen op je favoriete club en dat is hopen wij de

  “Nordic Walking Vereniging Groesbeek”, N.W.V. Groesbeek

Hoe te stemmen bij Rabobank Club Support? Log in op je rekening bij de Rabobank op de site of in de app. Ga via Service naar Zelf regelen en dan snel naar ClubSupport en Stem nu. Je klikt in de lijst van deelnemende clubs op N.W.V. Groesbeek en vinkt deze keuze aan.

12 oktober wordt bekend gemaakt hoeveel stemmen er zijn uitgebracht, alvast dank voor jullie support!!

zie ook https://www.rabobank.nl/leden/clubsupport

Het Bestuur.

“Actie 1000 euro voor je club”.

WE HEBBEN € 1000 GEWONNEN!!

In juni heeft onze vereniging  meegdaan aan de “actie 1000 euro voor je club”. Een initiatief van de NOC*NSF ( Nederlandse Sportorganisatie).

De NOC*NSF heeft sportverenigingen de kans  gegeven om 1000 euro te winnen.

Alle clubs die zich tussen donderdag 16 juni 20.00 uur tot en met vrijdag 17 juni 20.00 uur hebben ingeschreven en een bevestigingsmail hebben ontvangen doen mee aan   de 1000 euro actie. 
Zo ook De Nordic Walking Vereniging Groesbeek.

Er wordt geloot om alle aangemelde verenigingen een gelijke kans te geven.
En wat schetst onze verbazing, we hebben het lot uit de loterij en winnen € 1000,-

Aan de prijs zitten weliswaar enkele voorwaarden maar dat gaat helemaal goed komen.

Fijne dag en een sportieve groet,

Het Bestuur