Sfeerimpressie

Om een idee te geven van de gezellige sfeer van onze vereniging zijn hieronder foto’s te vinden van de afgelopen jaren. De afbeeldingen zijn genomen bij verschillende wandelingen en we gaan de pagina regelmatig aanvullen met nieuwe afbeeldingen.

N70

Op zaterdag 3 november hebben we de N70 gelopen: een mooie tocht met prachtig herfstweer.

DAUWTRAPPEN met de NWV Groesbeek op Hemelvaartsdag 2018

Om half 8 waren we met 45 leden aanwezig bij Leonie Roelofs op de Lage Horst om onder een dreigende lucht de omgeving te gaan verkennen grotendeels door natuur gebieden en over boeren paden die niet als zodanig zijn aangegeven.

Via een route achterlangs de sportvelden van de Horst, de Plakseweg overstekend en de Ketelstraat verder langs een leuke camping”Bij ons” met tipi,s, glamping tenten en zelfs een bootje op het droge en het riviertje de Groesbeek kwamen we weer in de Ketelstraat uit om vandaar langs de Leijgraaf te wandelen,soppen. Prachtig dat zien we eigenlijk nooit, ook de echte Groesbekers niet.

Daarna nog een rondje door de Bruuk, waar de water violieren en orchideeën ons opwachten

Zoals wij gewend zijn werd er in 4 groepen gelopen en waren we rond half 10 allemaal weer terug om te gaan genieten van een welverdiend ontbijt.

Een woord van dank is op zijn plaats voor degenen die deze fraaie route hebben uitgezet en voor de fijne afsluiting van deze morgen

Na een uurtje gegeten maar vooral gezellig gekletst met elkaar te hebben ging ieder voldaan naar huis.

Hulde voor de vrijwilligers.

dauwtrappen 2018 3
dauwtrappen 2018 2

——————————————————————————————————————————————

Weekend Ootmarsum-Dinkelland, april 2018

Met auto, trein en fiets trokken we met 29 mensen naar het Overijsselse Twente. Gerrie en Femke hadden in Ootmarsum/Agelo een 4-daags verblijf in hotel “De Landmarke” geregeld. We mochten gratis een fiets gebruiken en konden baantjes zwemmen in een binnenbad. En het was er goed toeven. Alle dagen genoten we van het prachtige zonnige weer met zomerse temperaturen.
De meesten waren ruim op tijd aanwezig, pakten de fiets en vertrokken in kleine en grotere groepen om de eerste dag goed in te vullen. Sommigen bezochten het kunstenaarsstadje Ootmarsum, fietsten een tochtje door het prachtige Twentse coulisselandschap of deden met Femke, Wilma en Aad een geocache in het natuurgebied “Springendal”.

In de namiddag troffen een paar groepen elkaar op een gezellig terras op het Kerkplein in Ootmarsum voor een drankje en bleven er meteen dineren. Velen smulden met zijn tweeën van Surf, Turf of Surf en Turf, verwarmde plateau’s met vis, vlees of beide. Heerlijk. Daarna naar het hotel, vijf minuten fietsen, nog een afzakkertje en naar bed. Anderen hadden lekker gegeten in het hotel en lagen al op één oor.

De volgende dag troffen we elkaar uitgeslapen bij het goed voorziene ontbijtbuffet. Er werden plannetjes gemaakt en rond half elf stapten de meesten weer op de fiets voor museum- en galeriebezoek in Ootmarsum, een knooppuntenroute van 17 of 45 km. En het was weer prachtig weer. De fietsers van de 17 km kwamen in de buurt van Rossum bomen tegen die in de knoop waren! Heel apart. De boomknoper maakte ook Twentse midwinterhoorns.

Er werd geluncht bij het landgoed Singraven aan de Dinkel, waar eerder de 45km-groep passeerde. Zij zochten bij de oude zaagmolen naar een geocache. Hun fietstocht werd zo meerdere keren welkom onderbroken.

Onderweg werd genoten van het zeer afwisselende lentegroene Twentse landschap.
Bij de boerenschuur ’t Stekkie wachtte de koffie met huisgemaakt gebak. De kleikloet’n, een ouderwets streekgebak, was een stevige hap.

De zaterdag was natuurlijk  nordicdag. We carpoolden naar Tante Sien in Vasse en konden kiezen voor een route van 5, 12 of 17 km. We wandelden door bos en beekdal, langs glooiende akkers en weiland. De pauzeplaatsen waren het blauwe houten theehuis Dennenoord en de Watermolen Bels. Hier werd ook nog een geocache gevonden.

Na een heerlijk diner in het hotel werd de gitaar tevoorschijn gehaald en besloten we zingend deze gezamenlijke dag.

Door het mooie weer en de goede sfeer brachten de meesten de zondag nog door in het Dinkellandse. Er werd nog een rondje gefietst, een terrasje gepakt, een geocache gedaan.

Het was in alle opzichten een prachtig weekend 2018. Compliment NWV Groesbeek.

___________________________________________________________________________________________________________________________________

Wandeltocht Ugchelen 2018

3e Midden Veluwe wandeltocht 2018, mooi dagje uit!

Op zaterdag 24 maart 2018 vertrekken wij met 5 auto’s richting Ugchelen om de 3e Midden Veluwe wandeltocht, georganiseerd door de Stichting Internationale Vierdaagse Apeldoorn, te lopen. We kunnen kiezen uit de afstanden: 5, 10, 15, 20 en 30 kilometer. De overgrote meerderheid kiest voor de 15 kilometer. Erg leuk om op onze vaste wandelochtend eens ergens anders te wandelen. We zijn reuze benieuwd waar we terecht gaan komen en uiteraard ook wat we onderweg allemaal aan mooie natuur gaan zien. We zijn immers op de Veluwe.

Het vetrekpunt is het Van der Valkhotel in Ugchelen. We wandelden door het Ugchelsche Bosch en over de Hoog Buurlosche Heide en alleen maar onverharde paden door bos-, heuvel- en heidegebied. De route is perfect aangegeven. Niemand verdwaalt vandaag! De ene keer ruik je de dennengeur en 5 minuten later lijkt het of je in een grote zandbak loopt. Een paar keer stoppen we om te genieten van het mooie uitzicht. Het is perfect wandelweer vandaag waardoor we op sommige plaatsen ver weg kunnen kijken. In de verte zien we De Kathedraal van Radio Kootwijk en een grote zandverstuiving. Je blijft er naar kijken en van genieten. We passeren enkele wildroosters maar zien de big five vandaag niet. Die bestaat vandaag uit husky’s (inclusief quad), paarden, sperwers, honden en pimpelmezen.

Op 9 kilometer is er een grote rustplaats waar we stoppen voor lekkere soep, een broodje en wat te drinken. Het laatste stukkie is een makkie. Eer we het door hebben zien we in de verte de toekan van de familie Van der Valk al weer staan. We sluiten de wandeldag af met een welverdiend drankje waarbij opvalt dat wandelen hongerig maakt: de appeltaart vindt gretig aftrek bij ons. Het was een leuk dagje uit met de club!

Voor de liefhebbers: alle info over deze mooie wandeling vind je op https://www.4daagseapeldoorn.nl/wandeltochten/3e-midden-veluwe-wandeltocht-2018/