1eDvdM

1e Donderdag van de Maand
Wanneer: Donderdag 3 april 2025 om 9.30 uur
Waar: Parkeerplaats van Restaurant de Thornsche Molen, Thornsestraat 20, 6575 JJ Persingen
Wie: Leden

Om 9.15 uur vertrekt Joke vanaf parkeerplaats Wolfsberg Groesbeek naar Persingen.

Op donderdag 3 april gaan we Nordic Walken op een andere locatie. Er wordt gestart vanaf de parkeerplaats van Restaurant de Thornsche Molen in het mooie Persingen. Joke is wandelbegeleidster. Sjaak heeft de route verzorgd. U gaat wandelen via het Duitse dorpje Zyfflich (neem uw paspoort mee).

šŸ˜‰



Even voorstellen … onze nieuwe voorzitter!

Even voorstellen … onze nieuwe voorzitter!

Graag stel ik mij aan u voor als nieuwe voorzitter van NWG in 2025.

25-3-2025 was mijn eerste bestuursvergadering om kennis te maken met de andere bestuurders van NWG.

Wandelen
Sinds 1 jaar wandel ik mee op de donderdagavond en zaterdagmorgen bij NWG. Wandelen is een passie, met mijn ouders, broertjes en zusjes was zondag de vaste wandeldag. De Vierdaagse, wandelmarsen, Pieterpad samen met mijn man en later met mijn gezin veel gewandeld en bergen beklommen in Zwitserland. De wandeling van Madrid naar Santiago de Compostella liep ik in 2013 alleen. Ik ga alle dagen dat NWG wandelt, een keer meelopen, ik spreek u daar graag. Ik hoop op deze manier met veel leden van NWG kennis te maken.

NWG
Ik voel mij thuis bij NWG. Er kwam een vacature voorbij “op zoek naar een nieuwe voorzitter” daar heb ik even over nagedacht, maar die beslissing was snel genomen! Het is een uitdaging, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt. Kleine toelichting over mijn achtergrond: ik heb 42 jaar gewerkt in de Zorg.

Tot ziens bij de wandelingen en op de dagen dat er activiteiten worden georganiseerd door NWG.

Voorzitter NWG
Antoinette van der Moolen

Instructie les

Instructie Les

Om alle leden de gelegenheid te geven hun Nordic techniek weer even op te halen, vond er opĀ zaterdag 15 en maandag 17 februariĀ een instructie les plaats die door Matti Baggerman werd gegeven.

Deelname was vrijwillig en de opkomst was gelukkig groot. Er waren veel leden aanwezig. Iedereen was zeer tevreden over de gedegen wijze waarop Matti het aanpakte als instructeur.

Er zijn 3 basisprincipes erg belangrijk,Ā houding, lopenĀ en tempo. Met wat oefeningen en tips hopen we beter maar ook veiliger te lopen op onze wandeldagen. Dank je wel Matti Baggerman!Ā 

Verslag Snerttocht ‘Nederrijkswald’ 2025

Verslag Snerttocht ‘Nederrijkswald’ 2025

Zondag 12 januari 2025
Het was weer tijd voor onze jaarlijkse ‘Snertwandeling’. De opkomst was groot. Met 51 leden en meerdere wandelbegeleiders stond om 14.00 uur de parkeerplaats van camping ‘Nederrijkswald’ bijna helemaal vol. We hadden allemaal zin om van start te gaan aan het begin van de middag. We konden weer kiezen tussen het aantal km. (3, 5 of 7 km) en de snelheid (langzaam, gemiddeld of snel). Na een kort welkomstwoord van Joke gingen we met onze stokken het bos in.

De temperatuur was laag. Een das en andere warme kleding was geen overbodige luxe. Het had een dag eerder nog gesneeuwd en dat lag er nog steeds. Het bos en de velden lagen onder een dun wit dekentje. Daar waar veel beweging was – op de paden – was het wit veranderd in modder. Ook een goed profiel onder je schoenen was dus geen overbodige luxe. Met de verkeerde schoenen aan was het slibberen en glijden met het risico van uitglijden.

Het bos, gelegen rond het museum ‘Orientalis’, was prachtig, met een wit laagje sneeuw, veel hoogteverschillen (een goede oefening voor de kuiten) en soms afgewisseld door velden. Het was fijn om lekker buiten te bewegen in het bos.

Na de wandeling werden we zeer gastvrij ontvangen bij camping ‘Nederrijkswald’ met koffie en thee. In een hele mooie, grote ruimte konden we goed en comfortabel met zijn allen zitten. De beheerders, soms geassisteerd door hun nog jonge dochtertje, deelden huisgemaakte erwtensoep met roggebrood en spek uit. Heerlijk! Iedereen had honger na deze wandeling en iedereen genoot. De snert werd gevolgd door een drankje. Er waren enkele mededelingen en toespraken van o.a. de voorzitster die terugblikte naar het afgelopen jaar en vooruitkeek naar het komende jaar. Rond 17.00 uur namen we afscheid van elkaar. 

Het was weer een bijzonder geslaagde wandeling vol met gezelligheid die velen van ons zich zeker nog lang zullen heugen. 

Ook zin in de volgende ‘speciale’ wandeling? Check dan de agenda van de website van Nordic Wandelvereniging Groesbeek op Nordic Walking Groesbeek