Zaterdag 8 november 2025 – N70

Zaterdag 8 november 2025 – N70

We lopen de jaarlijkse N70 wandeling door de prachtige natuur bij Berg en Dal en Beek. We starten om 10.00 uur ’s ochtends bij Tante Koosje in Nijmegen. Er starten 22 leden van Nordic Walking Groesbeek voor de ruim 14 km door een prachtig herfstheuvellandschap. We drinken een kopje koffie in Beek, nog net op de ochtend. Na het middaguur eten we gezamenlijk bij het pannenkoekenrestaurant op de Duivelsberg; tegen die tijd we hebben er ongeveer 6 km op zitten. Na de pannenkoek gaan we op de terugweg met 13 mensen. Rond half 4 hebben we de pittige wandeling volbracht. We vroegen enkele leden naar hun bevindingen:

Monique: Het was voor mij de eerste keer dat ik deze route liep. Ontzettend leuk, want de N70 stond al een tijd op mijn ‘bucketlist’. Allereerst een groot compliment aan het bestuur voor de organisatie: aan werkelijk alles was gedacht zoals een bezemwagen, een natje en een droogje. En dan Sjaak die “alles” als enige wandelbegeleider deed. Chapeau!

Elly: Hoewel ik in juli de Nijmeegse vierdaagse heb gelopen, vroeg ik me toch serieus af of deze route niet te zwaar zou zijn. Ik ben blij dat ik hem meegelopen heb. Het bos is prachtig in herfstkleuren. Het enige wat jammer was (maar daar kan Nordic Walking Groesbeek niets aan doen} is dat de bomen op het uitzicht punt te hoog zijn. Samen met het het feit dat het die dag heiig was, kon je niet genieten van een uitzicht.

Leon: We waren die dag niet de enigen die genoten van het herfstbos: Ik ontmoette een gezin in het bos met twee kinderen die eierdozen bij zich hadden. Toen ik vroeg wat daarin zat bleek dat daar plaatjes van paddenstoelen in geplakt waren. De kinderen waren bezig aan een speurtocht om deze paddenstoelen te vinden in het bos. Ze waren één en al enthousiasme en vertelden over de paddenstoelen die ze hadden gevonden. Héél erg leuk om hen hierover te horen praten!


Foto: Leden van Nordic Walking Groesbeek lopen in 2025 de N70.

Sunset March

Sunset March 15-10-2025
A March to Remember Those Who Fought For Our Freedom

Op woensdagavond, het was herfstvakantie, tijdens schemering, liepen leden van de Nordic Walking Groesbeek mee met de Sunset March over de brug De Oversteek in Nijmegen. Er was veel belangstelling, hartverwarmend, 26 leden sloten aan. We verzamelen aan de ene zijde van de brug. Een oud-veteraan die vandaag de Sunset March liep begint met een verhaal. Daarna de mars. Deze was in stilte. Het tempo werd aangegeven door de straatlantaarns van de brug die één voor één aangaan. Het zijn 48 paar straatlantaarns die de 48 Amerikaanse geallieerden symboliseren die in 1944 zijn omgekomen bij het oversteken van de Waal op de plaats waar nu deze brug ligt. De veteranen lopen deze mars dagelijks, al sinds oktober 2014! Het marstempo was goed te doen aldus Hans, die ook meedeed. Eenmaal de brug over (alle straatlantaarns zijn nu aan), was aan de andere kant van de brug een saluut bij het gedenkmonument. Een bijzonder moment en tevens het einde van de Sunset March. De leden van Nordic Walking Groesbeek zijn met elkaar terug over de brug gelopen en hebben nog een kop koffie met elkaar bij restaurant De Achtertuin gedronken om nog even na te praten. Vrijdagmiddag 17 oktober werd er, namens de Nordic Walking groep, nog een mooie bloem met kaartje van Nordic Walking Groesbeek bij het monument gelegd door de voorzitter. Antoinette van der Moolen bedankt voor de organisatie van deze memorabele Sunset March.

De foto’s zijn gemaakt door Hans Schoenmakers.

Voor meer informatie over de Sunset March zie website www.sunsetmarch.nl

Elly loopt ook de Nijmeegse Vierdaagse

Elly loopt ook de Nijmeegse Vierdaagse

Het kwam de redactie helaas wat te laat ter ore, maar ere wie ere toekomt, uiteraard.

Ook Elly Marijnissen liep de Nijmeegse Vierdaagse 2025, Elly is lid van Nordic Walking Groesbeek. De Nijmeegse Vierdaagse succesvol uitlopen is een enorme prestatie. We zijn héél erg trots dat wij niet één maar twee leden hebben die deze prestatie hebben neergezet. Wij maken ook voor Elly een diepe buiging. Knap hoor! Joke en Elly, jullie zijn onze helden!

Lieve Elly, geniet van het weekend. Rust lekker uit na vier dagen wandelen.

Joke loopt de Nijmeegse vierdaagse

Joke loopt de Nijmeegse Vierdaagse

Joke Stange loopt ook dit jaar weer de Nijmeegse Vierdaagse. Wat een ontzettend goede en bijzondere prestatie en dat al meerdere jaren op rij! Ik denk dat dat ik namens alle leden van de Nordic Walking Groesbeek spreek, als ik zeg, dat we heel erg trots op jou zijn Joke. Gisteren in Berg en Dal troffen Joke en voorzitter Antoinette elkaar, zie foto. Antoinette zei “superfit en vrolijk kwam zij Berg en Dal binnen” en ook “morgen gaat haar lukken!”

Lieve Joke, heel veel succes vandaag met de laatste dag van de Nijmeegse Vierdaagse.
Je bent onze bikkel!